Monday 24 August 2009

To DO list for sem 3 and Mock Interview...

Bapak arh... serius dah lama gila aku tak buat posting baru...
Blog orang lain pun aku dah lama tak baca...
sebablah rasa macam ketinggalan...
Haha... semester 3 dah masuk , dah setengah semester dah... perangai aku macam biasa lagi... tapi sekarang memang aku push diri akulah... start buat EE... siapkan IA Econ, IA Math...
hmmm... mana ak letak eh soalan IA Math...
hehe...
The first week of Ramadhan... aku menyambutnya dengan tangan menadah dan hati terbuka... berdoa dan berharap dapat berubah menjadi lebih baik dan lebih dekat dengan-Nya...
Tapi, ramadhan pun kerja kenalah ingat juga... jadi selain menyambut Ramadhan , aku kena:-
1. Cari artikel untuk IA Econ
2. Siapkan eksperimen untuk EE
3. Start buat IA MAth
4. siapkan homework (yang terlalu banyak untuk disenaraikan)
5. Buat hospital attachment... (am doing it)
itu sahajalah yang aku boleh ingat selama ni...
selepas cuti ini, berdebar-debar juga nak fikirkan
1. Placement
2. IELTS
3. TOK presentation
4. probably should also include TOK essays...
agaknya lepas aku dah list semua ni, boleh ke ak buat ah?... entahlah... apapun aku mesti memaksa diri aku...
Mock Interview sudah berlalu... antara benda yang tersangatlah aku rasa janggal dan nervous...
Alhamdulillah, it's already over... my interviewer, I'm not sure. to me he seems to be more interested to help me than testing me... Overall, my performance is good... I hope he really mean it...
sebelum masuk, aku memang tengah tensionlah, memandangkan aku memang tak buat apa-apa persediaan dan tiba-tiba dapat first day... sebelum masuk depan Anggerik B, Wak dah mula nak takutkan aku... Tapi dia tanya aku...
"Fana, panel dia lelaki, ko nak wat macam mana nanti"
" buat macam mana pula"
" kalau dia hulur tangan nak salam ko?"
" aku sambut sahajalah... tak sopan kalau menolak"
" jangan wei, kalau thulur tangan, ko hulur PS ko... lagi sopan"
Lawak sangatlah tu... (tapi aku ketawa jugak)..
Apapun aku kena ingatkan diri, the real interview will not be like this... it will be much harder... so Fana , PREPARE YOURSELF!!!
salam Ramadhan...
Ps: kepada semua Muslimin dan muslimat... Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak...

2 comments:

  1. babe~meh start no 3 first k.IA MATHS!hee~+p

    ReplyDelete
  2. yup... we should start with that, since its due in less than a week...ahhh!!!

    ReplyDelete